Χορτοφαγική και Vegan Διατροφή

Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, το θέμα της διατροφής απασχολεί όλο και περισσότερο τον άνθρωπο.

Η σωστή διατροφή αποτελεί ένα από τα πρώτα βήματα που χρειάζεται να κάνει κάποιος προκειμένου να παραμείνει υγιής κατά τη διάρκεια της ζωής του.
 
 Αν δούμε το ταξίδι της τροφής πίσω από το κρέας  και το ψάρι στο πιάτο, θα διαπιστώσουμε ότι ένα ζώο χρειάστηκε να χάσει τη ζωή του για την ικανοποίηση των δικών μας αναγκών. Στη συνέχεια, προκειμένου να τραφεί ο μεγάλος αριθμός των κοπαδιών που εκτρέφεται ετησίως, απαιτούνται τεράστιες εκτάσεις γης και κατά συνέπεια υπερκατανάλωση νερού, γεγονότα που διαταράσσουν τη φυσική ισορροπία.
 
Η αποψίλωση στα τροπικά δάση του Αμαζονίου για το σκοπό της εκτροφής βοοειδών, αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα.
Το 50% του διοξειδίου του άνθρακα που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα, κατά τη διαδικασία παραγωγής του κρέατος, συμβάλλει αρνητικά στην άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη και κατά συνέπεια θεωρείται ως ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που ευθύνεται για τη κλιματική αλλαγή  που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια.
Παρόμοια είναι η κατάσταση στον υδάτινο μανδύα αφού στα ψάρια ανευρίσκονται υψηλά ποσοστά βαρέων μετάλλων.

Πέρα από τις επιπτώσεις που έχει στη φύση η υπερκατανάλωση της ζωικής τροφής, επιφέρει και δυσμενείς συνέπειες στο ανθρώπινο σώμα, που συνδέεται με υψηλή χοληστερόλη, υπέρταση και ουρικό οξύ.
 
Αντιθέτως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, οι καρποί και ότι καλλιεργείται στο έδαφος, μεταφέρει τις ποιότητες της γης και του ήλιου και δίνει στον άνθρωπο ενέργεια και ζωτικότητα. Ο αέρας, η βροχή, το φως του ήλιου και το χώμα, μεγαλώνουν θρέφουν και αναπτύσσουν τους καρπούς και τους σπόρους της γης σαν μέρος της αλυσίδας στην ισορροπία της φύσης.

Επιλέγοντας τη φυτική διατροφή δεν αρκεί μόνο να αποκλείσουμε τις ζωικές τροφές από το τραπέζι της κουζίνας, αλλά οφείλουμε να αποκτήσουμε μια υπεύθυνη στάση προς την καθημερινή θρέψη. Γι αυτό το λόγο χρειάζεται να εισάγουμε τροφές που θα μας διασφαλίσουν την επαρκή κάλυψη στα μικροθρεπτικά συστατικά όπως ιχνοστοιχεία, μέταλλα, βιταμίνες, ζωτικά λιπαρά, καθώς και τη σωστή αναλογία υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπαρών συστατικών.

Κάποιες από τις βασικές βιταμίνες και μέταλλα που θα πρέπει να ελέγχουμε για την επάρκεια τους είναι :

  • Βιταμίνη Β12 η οποία συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου, είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό των σακχάρων και για τη δημιουργία των νευροδιαβιβαστών. Συμμετέχει ενεργά στη καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και στο σχηματισμό των λευκών και ερυθρών αιμοσφαιρίων.
  • Σίδηρος, είναι απαραίτητος για τη μεταφορά του οξυγόνου από τους πνεύμονες στους ιστούς, συμμετέχει στη λειτουργία πολλών ενζύμων τα οποία παράγουν ενέργεια στα κύτταρα και προωθεί το μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Ο σίδηρος είναι σημαντικός για το ανοσοποιητικό μας.
  • Φολικό οξύ, διευκολύνει τις εγκεφαλικές λειτουργίες και τις λειτουργίες του νευρικού συστήματος. Είναι ζωτικής σημασίας βιταμίνη για την ανάπτυξη και την αναπαραγωγή των κυττάρων, για τη σύνθεση του DNA και RNA.
  • Απαραίτητα αμινοξέα, δηλαδή αυτά που δεν παράγει ο οργανισμός μας και τα παίρνουμε από την τροφή. Τα αμινοξέα είναι οι δομικοί λίθοι του οργανισμού μας και τα τελικά προϊόντα της υδρόλυσης των πρωτεϊνών. Οι μύες, οι τένοντες, τα νύχια, τα μαλλιά έχουν ως βασικό συστατικό τις πρωτεΐνες.  
  • Ζωτικά λιπαρά, τα χρησιμοποιεί ο οργανισμός για το σχηματισμό των κυτταρικών μεμβρανών και της αιμοσφαιρίνης, αυξάνουν την καλή χοληστερόλη (HDL), αποτρέπουν τον σχηματισμό της αθηρωματικής πλάκας στα αγγεία.
  • Προβιοτικά, ενισχύουν το μικροβίωμα στην εντερική χλωρίδα, ταΐζουν τα φιλικά βακτήρια και συντηρούν επαρκή τον πληθυσμό που βοηθά στην απορρόφηση της τροφής.  Δρουν κατά της δυσκοιλιότητας και ανακουφίζουν σημαντικά από το φούσκωμα.


Η ισορροπημένη φυτική διατροφή, ενισχύει συγκεκριμένες βιοχημικές διεργασίες, οι οποίες έχουν σαν αποτέλεσμα την παραγωγή ενός πολύτιμου νευροδιαβιβαστή της σεροτονίνης, η οποία ευθύνεται για την καλή διάθεση, το αίσθημα της χαράς και της ικανοποίησης.

Ακολουθώντας τη φυτική διατροφή με προσεκτικά βήματα, στο καθημερινό μας μενού, είτε ως πρόγραμμα αποτοξίνωσης ή νηστείας ενισχύουμε την καλή υγεία σε βάθος χρόνου.


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Latest posts